Telegraph Cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu Telegraph Cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

Telegraph Cove

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

08 Augustus 2012 | Canada, Telegraph Cove

Na een heerlijk ontbijt vertrokken naar Telegraph Cove waar we een kayaktour hadden geboekt. We waren benieuwd wat we vandaag zouden gaan zien aan wildlife. Nadat we ons hadden aangemeldt werden we aan onze gids, Scott voorgesteld. We hadden geluk want we waren de enige die zich hadden aangemeldt dus we kregen een privetour. Na de proefles werden de kayaks in het water getild en begon onze tocht. Het was gelukkig vrij rustig op het water dus we hadden kans om zelfs een Orca te spotten. Normaal als er veel boten op het water zijn laten ze zich niet zien. Na een kwartiertje zagen we iets bewegen in het water. En ja hoor, we zagen een vin van een Orca opduiken. We konden nog net op tijd onze camera's uit onze plastic zak grijpen en snel een shot maken. Even later zagen we 2 bold eagles in een boom. We hadden geluk vandaag en niet alleen tijdens onze kanotocht maar ook toen we op weg waren naar Port Hardy riep Geer plotseling tegen mij: Yo, een beer, een beer, een beer. Pak je camera, snel, snel....Ik bleef aardig kalm, iets wat ik niet van mezelf had verwacht. Ik draaide mijn raampje open en begon plaatjes te schieten. Geer had inmiddels ook zijn camera te pakken. Daarna vervolgden we, helemaal onder de indruk, onze weg voort naar Port Hardy. Inmiddels gearriveerd. Vanavond vroeg naar bed want we moeten heel vroeg op om de ferry te halen die ons naar Prince Rupert brengt...

  • 08 Augustus 2012 - 06:43

    Gerard:

    Het bleken geen Orca's maar een Dall's Porpoises (bruinvissen) te zijn. Hele aparte beesten in de kleuren van de Orca. Het was in elk geval betoverend mooi op het water.

  • 08 Augustus 2012 - 09:55

    Grace:

    Hi Yo en Gerard,
    ik geniet van jouw verslagen Yo en van jullie foto's. Moest ook lachen over jullie karaoke nacht. Ja, dat soort dingen krijg je daar ook. Je had mee moeten doen! Nou, je hebt je eerste beertje gezien. Tof he?!
    Have fun and enjoy every day to the fullest!!! Love Grace xxx

  • 08 Augustus 2012 - 20:14

    Margreet:

    Wow, wat een fantastische ervaringen. . zo gaaf dat ik kan meekijken!
    Een bruinvis, adelaars en een beer op een dag . . ! Als dat geen signalen zijn. .
    Vanochtend bladerde ik op 't werk nl. toevallig in een DierSymbolen boek en zojuist heb ik 't even opgezocht ; Beer- kracht,zelfkennis en genezing, Arend- boodschapper tussen hemel/aarde, weerbaarheid en vrijheid, Bruinvis- familie,harmonie, communicatie en bewustzijn . .
    Dat zit wel goed ! Genietze ! Veel liefs, Margreet



  • 09 Augustus 2012 - 08:34

    Yolanda :

    Leukkkkk om iets van jullie te horen! Ja, Grace, ik had inderdaad mee kunnen doen met zingen. Beetje t zelfde niveau als ik ;)

    Lieve Margreet , fijn dat je t hebt opgezocht en wat toepasselijk weer. Toen we vandaag vertrokken uit port Hardy met de boot zagen we ganzen voorbij trekken. Moest gelijk aan je moeder denken. Ik denk dat ze met ons meereist :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Telegraph Cove

Canada

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2012

Weer thuis...

22 Augustus 2012

Blue River en Kamloops

20 Augustus 2012

Jasper

16 Augustus 2012

Prince George

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 10029

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: