Prince Rupert en Terrace - Reisverslag uit Terrace, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu Prince Rupert en Terrace - Reisverslag uit Terrace, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

Prince Rupert en Terrace

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

10 Augustus 2012 | Canada, Terrace

Na een lange, maar wel mooie boottocht, van ongeveer 15 uur zijn we gisteren in Prince Rupert belandt. Helaas geen Orca's op de foto kunnen zetten maar wel 2 gespot.

Vanochtend door Prince Rupert gelopen. Een leuk plaatsje. Er wonen hier veel mensen die lijken op innuits (Eskimo's). Toen we in een winkeltje binnenliepen stond er een klein jongetje die vroeg waarom we zulke grote camera's om hadden. Geer heeft een foto van hem gemaakt.Toen hij de foto wou maken draaide hij zijn rug naar ons toe en wees trots naar zijn nieuwe rugzakje. Die wilde hij graag op de foto hebben. We moesten allemaal lachen om hem. Daarna naar "Museum of Northern British Columbia" geweest. Hier kan je kunst en handwerk bewonderen van volkeren uit het Noorwesten van Canada van jaren geleden maar ook kon je zien hoe de cultuur in 1800 was.

Na het museum naar Terrace gereden. Een mooie tocht door ongerept natuur. Het was gelukkig niet druk op de weg. We hoefden alleen maar de Skeena River te volgen die ons vanzelf naar Terrace leidde. De Skeena River is o.a. een belangrijke handelsroute geweest voor de indianen. Net voor Terrace zagen we een schuur beschildert met indianentekeningen. We maakten hier een stop (Kitsumkalum heet het dorpje). In de schuur bleek een souvenirswinkel te zijn. De verkopers waren Natives en woonden in dit dorpje. Ze waren blij verrast toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen. Blijkbaar kregen ze niet zoveel Nederlanders over de vloer of misschien zelfs wel weinig Europeanen.

Na inchecken in ons hotel in Terrace zijn we naar de Lakelse Lake gegaan. Voor de eerste keer onze muggemelk tevoorschijn moeten halen. Geer was een geliefd slachtoffer. Ze hebben hem dan ook meerdere malen geprikt. De wandeling van bijna 1 km naar Gruchy Beach was prachtig. We liepen door een bos met bijzondere bomen. Op het strand hebben we weer een adelaar gespot die helemaal op het topje van een hoge dode boom zat. Geer heeft later ook nog een otter gezien toen hij naar zalmen aan het zoeken was in de rivier. Ik heb hem helaas gemist.

Later uit gaan eten in een heel lawaaierig eetcafe in de buurt. We aten extra snel zodat we snel weer weg konden. Het valt ons op dat als je uit gaat eten goedkoper uit bent dan dat je eten in de supermarkt gaat kopen. Geen wonder dat iedereen hier uit eten gaat.

Morgen rijden we door naar Smithers waar we een aantal nachten zullen doorbrengen. Tot laterzzzz weer....

• 10 Augustus 2012 - 10:09

Edu:

Wat een prachtige fotoos weer, het ziet er allemaal goed uit daar lekker relaxt..! Die totempalen...wauw..!

-x-

• 11 Augustus 2012 - 07:29

Yolanda :

Misschien ook een land voor jullie om te bezoeken of ben je er al ooit geweest?

Verslag uit: Canada, Terrace

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!