Weer thuis... - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

26 Augustus 2012 | Canada, Kelowna

Hoi allemaal,

We zijn sinds gisterochtend weer veilig thuis aangekomen in Amsterdam-Schiphol. Het was een lange dag/nacht. Weinig tot niet geslapen in het vliegtuig. Deze keer wel wat last gehad van turbulentie. Maar een kwartiertje of zo, maar toch duurde die voor mij erg lang, aangezien ik sowieso al niet gek ben op rollercoasters in het algemeen, gaf dit toch een beetje hetzelfde effect. Heel verrassend was dat we Jack en Gonny (oom en tante van Geer die in Canada wonen) ook in het vliegtuig tegenkwamen. Zij stapten op in Calgary waar wij een tussenstop maakte. Hans (broer van Gerard), kwam ons ophalen van het vliegveld, waar we heel blij mee waren want we waren erg moe van de lange reis.

We hebben nog een leuke paar laatste dagen gehad in Kelowna. We werden verwelkomd door Kevin en Stacey. Aardige mensen en ze hebben ons goede tips gegeven waar we naar toe konden gaan. Het werd uiteindelijk Bear Creek, de wijnvelden en we zijn helemaal naar het puntje gereden van Dilworth Mountain waar we een geweldig uitzicht hadden over heel Kelowna. Onderweg daar naar toe zagen we een hertje die daar gewoon op zijn gemak over de straat liep en op zoek was naar eten (in de vuilnisbakken). Zoiets kan je hier in Nederland niet voorstellen. Daar loopt alles gewoon los rond. s 'Avonds uit gaan eten bij Moxies Restaurant waar de zoon van Grace werkt als chef. Helaas was hij zo druk bezig dat we hem niet meer gesproken hebben daar. Gelukkig waren we nog op toen hij later thuiskwam van zijn werk zodat we nog even konden bijkletsen.

De volgende dag vanuit Kelowna naar Vancouver gereden. Dat was een mooie tocht door de bergen. Eenmaal in Vancouver stond er een enorme grote file omdat ze daar bezig zijn met de weg. Ik denk wel meer dan 10 km. Het hield maar niet op. Gelukkig was de file groter voor de mensen die Kelowna uitgingen dan de mensen die Vancouver in gingen. Wat dat betreft hadden we nog geluk. Ik denk dat wij bijna een half uurtje er in hebben gestaan. Daarna weer in ons eerste hotel ingecheckt en zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje in Chinatown. Dat was een beetje lastig want de meeste restaurantjes waren al dicht toen we er aankwamen rond 9 pm. Uiteindelijk toch nog eentje gevonden die wel open was. We mochten nog naar binnen maar alleen als we dan ook weer snel weg waren omdat het tegen sluitingstijd was. Het eten was heerlijk maar wel heeeeel veel, dus het moest allemaal hap, slik weg. Niet echt de tijd gehad om er echt uitgebreid van te genieten helaas. Tegen de tijd dat we de laatste hap naar binnen hadden waren ze al aan het dweilen. Ik heb betaald met alle muntjes die we nog over hadden, dus daar waren we ook weer vanaf. Verder wilde ik liever niet nog langer in Chinatown blijven hangen omdat ik de sfeer daar niet echt prettig vond, dus we zijn maar gelijk terug gereden naar het hotel. Bij het hotel aangekomen zagen we nog 2 wasbeertjes op straat lopen. Helaas zat de dop van de camera er nog op zodat we te laat waren voor een foto. Ze waren daarna ook weer snel verdwenen. De volgende ochtend zijn we op ons gemakje naar het vliegveld vertrokken....en nu dus weer thuis.

Het is weer even wennen om hier te zijn, maar van de andere kant ook wel weer fijn om terug te zijn op ons vertrouwde plekje. Nu nog een selectie gaan maken van de ongeveer 5600 foto's die we samen gemaakt hebben :). Ik ben dus nog een tijdje bezig.

Wij willen jullie allemaal hartelijk bedanken voor al jullie reacties en meeleven tijdens onze reis. We vonden het heel fijn om dit met samen met jullie te delen. We zien jullie snel weer of tot een volgende keer hier op waarbenjenu.

Groetjes Yolanda en Gerard

  • 26 Augustus 2012 - 21:31

    Pauline:

    Wat leuk dat jullie mijn ouders zijn tegegekomen! En Hannah zegt dat Chinatown "stinky" is dus is ze helemaal met je eens. We zullen je volgende week wel weer zien. XO!

  • 26 Augustus 2012 - 21:36

    Edu:

    Gelukkig weer heelhuids thuis, ik heb lekker een beetje mee kunnen genieten dankzij de verslagen en de prachtige fotoos...! -x-

  • 26 Augustus 2012 - 22:16

    Martin:

    Volgens mij hebben juillie enorm genoten an dat het ook veelst te kort was.Ik hoor graag nog jullie verhalen en benn benieuwd baar die 5600 foto's en voor mij hoef je geen selektie te maken want ik ken je kwaliteit :-) Martin

  • 27 Augustus 2012 - 22:06

    Joyce:

    Hey lieve mensen,

    Jullie zijn weer veilig in het Hollandse land gearriveerd, zie ik !
    Welkom thuis !!!!
    En fijn dat alles voorspoedig is gegaan, en nu maar even rustig bijkomen en afkicken en nagenieten van deze schtitterende reis.
    We zijn benieuwd naar de...hoeveel waren het er ook alweer ????....foto's en dito verhalen.

    We keep in touch !
    Nogmaals: lekker uitrusten, we see you !!!

    Leo en Joyce

  • 27 Augustus 2012 - 22:48

    Yo:

    Gaat nog even duren Joyce voordat ik het af heb maar in de herfst (is al bijna) hoop ik een keer een datum met je af te spreken.....we keep in touch.

    Liefs Yo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Canada

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2012

Weer thuis...

22 Augustus 2012

Blue River en Kamloops

20 Augustus 2012

Jasper

16 Augustus 2012

Prince George

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 939
Totaal aantal bezoekers 10030

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: