Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

Jasper

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

20 Augustus 2012 | Canada, Jasper Park Lodge

Eindelijk weer internet! We zijn net gearriveerd in Clearwater. Dat ligt ongeveer in het midden van Jasper en Kelowna (ons volgende verblijfadres)

We hebben heel veel gezien en gedaan in Jasper. Het is er prachtig qua natuur en wildlife. Alhoewel we daar geen beren hebben gezien zagen we wel karaboes, veel eekhoorns, een vos en herten langs de weg lopen. Ons B&B lag in hartje centrum. Gewoon een hele lange straat met winkeltjes en restaurants. Best gezellig om er s'avonds even doorheen te lopen.

We hebben de Athabasca falls gezien. Indrukwekkend hoe dat water met zo'n grote kracht naar beneden valt. Het is niet de enige waterval die we daar hebben gezien, maar wel de meest bekende in dat gebied. Ondanks mijn hoogtevrees toch een paar pogingen gewaagd om op een bruggetje te staan voor de waterval en een paar foto's te nemen. Nog een highlight daar is de Maligne Canyon en de Maligne Lake, die we beiden hebben bezocht. We hebben een boottoer van 90 minuten gedaan die ons naar Spirit Island bracht. Dit eiland is bekend geworden doordat er ooit eens iemand mee heeft gedaan aan een Kodak fotowedstrijd en de eerste prijs won met een foto van Spirit Island. Sindsdien is dit een favoriet plaatsje geworden voor vele toeristen.

Gisteren hebben we onze helicoptervlucht gedaan wat voor ons onze highlight in Jasper is geweest. Alleen de weg er naar toe was al spectaculair. We hebben nu echt de Rocky Mountains gezien zoals je ze in cowboy en indianenfilms wel eens ziet! Schitterende rotsgebergte, beekjes, rivieren en meren. Het is maar goed dat we op tijd waren vertrokken en zodoende de tijd hadden om af en toe een stop te maken om een foto te maken. Bij de plaats aangekomen stond onze helicopter al warm te draaien. Geer mocht voorin zitten bij de piloot en zag zo de schitterende view van de Rocky Mountains voorbij komen toen we opstegen.
Hij genoot er met volle teugen van. Leuk om te zien. Ik zat achterin te genieten. Na een kwartiertje vliegen, wat voorbij vloog, landde de piloot ergens bij een riviertje wat de Kline River heet, en hebben we een klein wandelingetje gemaakt door de wildernis. Bij een waterval hebben we geluncht en water uit de rivier gedronken wat erg lekker en koel was. Daarna weer terug naar de basis vertrokken. De tijd ging veel te vlug om, maar wat een mooie ervaring hebben we daar opgedaan. Daarna nog doorgereden naar Lake Louise een bekend plaatje van ansichtkaarten en kalenders.

Vanmorgen sloeg de vermoeidheid er een beetje in van al die indrukwekkende gebeurtenissen maar een paar uurtjes in een hotspring boven in de bergen deed wonderen. We zijn er nog niet echt uit wat we morgen gaan doen, want we blijven 2 dagen hier in Clearwater. We hebben wel een paar leuke opties. Jullie horen t wel weer.....

  • 20 Augustus 2012 - 08:34

    Yolanda :

    Hoi martin,

    Pfffff 35 ? Dat is wel erg warm. Wij beginnen aan de laatste week. Hopelijk gaat die heeeeeel langzaam voorbij ;) zal wel weer wennen zijn als we weer terug zijn. Groetjusssss

  • 20 Augustus 2012 - 16:15

    Fridi:

    Wat een leuke foto,s weer..jullie hebben wel heel veel gezien..geniet nog maar van deze week..en dat ie heeeeel lang mag duren..Groetjes :-))))

  • 21 Augustus 2012 - 20:22

    Maria:

    Hoi Jolanda en Gerard

    Wat een mooie indrukwekkende reis maken jullie.
    Zoiets bewaar je je hele leven in je hart.
    Vergeet af en toe die digitale wereld en voel de energie.
    Ik voel de energie in al de dingen die jullie ervaren.
    Heb je al mooie dromen gehad?
    Hoor de de roep van je voorouders?
    Wees stil en de tijd vertraagd.
    De indianen dromen hun totemdier.... die zal je je leven lang begeleiden op je pad.
    Ik wens jullie dat toe.......

    Stevige hug; Maria

  • 22 Augustus 2012 - 05:44

    Yolanda :

    Hoi Maria,

    Leuk om iets van jou te horen! Ik snap wat je bedoel. Er is zoveel moois hier dat je t liefst de hele dag wil fotograferen maar soms moet je t even loslaten en wat je zegt gewoon de energie voelen. Ik heb de energie zeker gevoeld toen we in K'san Village waren. Daar kwam ook een hoop emotie vrij en erkenning. Er viel veel op zijn plek. Als we weer terug zijn in Nederland zal ik je erover vertellen. Ik denk wel dat we even alle indrukken nog moeten verwerken als we thuis zijn maar het is een mooie ervaring om hier te zijn. We zien je snel weer, ok? Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Canada

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2012

Weer thuis...

22 Augustus 2012

Blue River en Kamloops

20 Augustus 2012

Jasper

16 Augustus 2012

Prince George

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 10026

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: