Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

Prince George

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

16 Augustus 2012 | Canada, Prince George

Inmiddels alweer de laatste dag in prince George. We zijn net terug van Barkerville waar we naar Historic Town zijn geweest. Dit is een oud mijnwerkersdorpje nagebootst uit 1862. Er was veel te zien en te doen. Zo hebben we een half uurtje ouderwets in de schoolbanken gezeten. We kregen een leraar vanuit die tijd, die zeer streng was. We moesten in 2 rijen naar binnen. De jongens links en de meisjes rechts. De meisjes moesten een muts op van uit die tijd. Ik voelde me een beetje Laura Ingals van de tv serie Little house on the prairie. De jongens moesten apart van de meisjes zitten. Geer en ik kregen allebei een waarschuwing dat we onze handen op het tafeltje moesten houden en onze benen niet over elkaar mochten doen. De leraar speelde t goed want hij bleef streng kijken. Ik mocht niet filmen maar dat deed ik stiekem toch als hij op t bord aan t schrijven was. Geer kreeg nog een beurt met spelling en moest rechtop staan en hem met Sir aanspreken. Gelukkig kwam ik niet aan de beurt. Het was erg grappig om t een keer mee te maken maar niks voor mij dat strenge gedoe.

Er waren ook diverse liveshows waarbij ze lieten zien hoe t er in die tijd aan toeging. Bijvoorbeeld hoe ze goud delfden. Mensen in oude klederdracht liepen daar rond en deden hun dagelijkse werkzaamheden uit die tijd. In totaal stonden er zo'n 125 huisjes waar je kon zien hoe ze leefden. Allemaal heel sober, maar toch 't had wel een leuk sfeertje. Geer heeft eindelijk een cowboyhoed gevonden daar in de giftshop dus die kwam daar goed van pas. Hij paste helemaal in 't plaatje.

Heel toevallig, toen we weer bijna bij de uitgang waren, kwamen we weer die man tegen die we bij K'san Village hadden ontmoet met zijn kleinzoon. Hij was blij verrast ons weer zien...

Morgen vertrekken we naar Jasper. Dat is nog een hele rit...iets minder dan 6 uurjes zullen we onderweg zijn.

  • 16 Augustus 2012 - 19:52

    Margreet:

    Hoi lieve Yo en Geer, bedankt voor het verjaarskaartje; wat een attente verrassing! En dat terwijl jullie in de schoolbanken zaten. . gaaf om te zien ; die hoed siert je, Geer ! Have a good time in Jasper XX

  • 16 Augustus 2012 - 19:52

    Margreet:

    Hoi lieve Yo en Geer, bedankt voor het verjaarskaartje; wat een attente verrassing! En dat terwijl jullie in de schoolbanken zaten. . gaaf om te zien ; die hoed siert je, Geer ! Have a good time in Jasper XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Prince George

Canada

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2012

Weer thuis...

22 Augustus 2012

Blue River en Kamloops

20 Augustus 2012

Jasper

16 Augustus 2012

Prince George

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 10031

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: