K'san village en Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu K'san village en Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Yolanda - WaarBenJij.nu

K'san village en Smithers

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

14 Augustus 2012 | Canada, Smithers

Gisteren naar Hazelton geweest. Een dorp wat ongeveer een uur van Smithers af ligt. We hebben daar K'san Village bezocht. Dit is een gereconstrueerd Gitxsan dorp in traditionele stijl. Zo'n huis wordt ook wel longhouse genoemd. We kregen onder begeleiding van een gids een rondtour. In het eerste huis wat we binnen gingen "The Froghouse" werd een bandje afgespeelt met het stemgeluid van een opperhoofd, die ons ver mee in de tijd terug nam toen zij daar nog leefden. Hij legde uit wat hun gewoontes waren, hoe ze met de natuur omgingen en wat de dieren voor hun betekenden. Alle voorwerpen die ze in die tijd gebruikte lagen in deze ruimte, zoals ook een kano die 500 jaar oud was. Erg interressant om te horen wat hij vertelde en vooral door die geluiden en stemmen van indianen op de achtergrond maakte het nog meer realistischer. Voor mij dan ook even een paar ontroerende momenten, vooral omdat ik er zoveel herkenning in vond. Ook nog leuke mensen ontmoet daar. Ik kwam in een goed gesprek met een oudere man die in Costa Rico woont. Hij was daar met zijn dochter, schoonzoon en kleinzoon. Zijn schoonzoon was van een Apache clan en hij sprak vol trots over de indianen. Zijn kleinzoon, waar hij een hele goede band mee had, was alles voor hem zei hij. Apart om te zien hoe die twee met elkaar omgingen, vooral omdat hij er uit zag als een man met een nogal nors uiterlijk maar zijn gezicht verzachtte meteen als zijn kleinzoon bij hem stond. Een vrijgevochten man met zijn hart op de goede plaats.

Vanmorgen hebben we paardgereden hier in Smithers. Geer zag er een beetje tegenop maar hij heeft vandaag zijn angst overwonnen en vond t zelfs nog leuk ook. We hebben gereden door een mooi gebied in de bergen. Daarna naar de Twin Falls gereden. De naam zegt het al.....je kon 2 watervallen langs elkaar zien. Het is vandaag een beetje regenachtig bewolkt weer hier, dus er hing veel mist boven de bergen. Voor de foto's kwam dat mooi uit. Vandaag onze laatste dag in Smithers. Morgenvroeg vertrekken we naar Prince George.

  • 14 Augustus 2012 - 08:10

    Grace:

    Prachtig he, wanneer je mensen ontmoet die je iets doen! Ik moest lachen toen ik de foto zag van jouw eerste beer. Ik geniet volop van de reisverslagen. Keep them coming. Veel plezier nog. Liefs Grace xxx

  • 15 Augustus 2012 - 03:27

    Yo:

    Thanks Grace, en ja zeker fijn als je leuke mensen ontmoet waar je een click mee hebt. We hebben trouwens gisteren weer een beer gezien maar we hadden onze camera niet bij. Ze komen blijkbaar alleen als je t niet verwacht ;) Liefs Yo xxx

    Ps wij hoorden gisteren dat er branden waren in Kelowna. Hopelijk niet bij jou in de buurt?

  • 15 Augustus 2012 - 03:27

    Yo:

    Thanks Grace, en ja zeker fijn als je leuke mensen ontmoet waar je een click mee hebt. We hebben trouwens gisteren weer een beer gezien maar we hadden onze camera niet bij. Ze komen blijkbaar alleen als je t niet verwacht ;) Liefs Yo xxx

    Ps wij hoorden gisteren dat er branden waren in Kelowna. Hopelijk niet bij jou in de buurt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Smithers

Canada

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2012

Weer thuis...

22 Augustus 2012

Blue River en Kamloops

20 Augustus 2012

Jasper

16 Augustus 2012

Prince George

14 Augustus 2012

K'san village en Smithers
Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10033

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: