Dag 3 in Malta - Reisverslag uit Buġibba, Malta van Yolanda - WaarBenJij.nu Dag 3 in Malta - Reisverslag uit Buġibba, Malta van Yolanda - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Malta

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

17 April 2015 | Malta, Buġibba

Vanochtend werd ik opgepikt door Marianne, de eigenaar van de paardenranch. Mijn eerste excursie! Haar dochter Catherina heeft mij een uurtje de omgeving laten zien per paard. Gelukkig kon ik het nog, maar het was weer even geleden. Onderweg leuk gekletst met Catherina. Een hele stoere meid om te zien maar daar stak natuurlijk ook een gevoelig karakter achter, dat had ik al snel in de gaten. Ze herinnert mij een beetje aan mezelf, dus de click voelden we al snel bij elkaar. Ze raadde me na afloop aan, als ik nog de tijd had, om een bezoekje te brengen aan Mdina. Dit is de oude hoofdstad van Malta. Een vestigingsstadje. Ik had de middag vrij dus nam het in overweging.

Haar moeder wilde mij terugbrengen naar mijn hotel maar toen ze mij hoorde zeggen dat ik naar Mdina wilde gaan zei ze, ik kan je er wel naar toe brengen? Dat aanbod sloeg ik niet af en zo stond ik in 20 minuten ineens daar. Die ongeplande bezoekjes zijn voor mij best spannend zo in mijn eentje maar ik had een goed gevoel erover dat alles goed zou gaan en dat gevoel klopte ook.

Marianne zei dat ik vooral ook naar Fontanella moest gaan in Mdina want daar hadden ze de lekkerste Chocola Cake. En gelijk had ze, was wel een hele grote portie, maar hij smaakte goed, dus dat was mijn lunch voor vandaag. Daarna met de bus terug naar Bugibba waar ik zeker een uur in de hete zon heb gestaan. Blijkbaar is het niet altijd zeker dat de bus op de aangeschreven tijd ook echt komt. Maar de Maltezen hebben geduld. Dan pak je toch gewoon een uur later de bus. Gelukkig heb ik ook veel geduld, maar heb veel gemopper gehoord onder de Engelse mensen voornamelijk. Nu weer terug in het hotel en relaxen. Morgen een drukke dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yolanda

Hallo, mijn naam is Yolanda en ik ben reizen pas echt leuk gaan vinden sinds ik in 2012 naar Canada ben geweest. Daarvoor had ik ook al veel trips in Europa gemaakt. Ik vind het leuk om mensen van verschillende culturen te ontmoeten en gesprekken uit te wisselen. In 2015 voor het eerst in mijn eentje op vakantie naar Malta geweest. Dat was best nog wel een ervaring maar heb gemerkt dat je altijd wel mensen ontmoet die je onderweg kunnen helpen als je iets niet weet. Het heeft me wel meer zelfvertrouwen gegeven om in mijn eentje te reizen. Ik vind het leuk om reisverslagen hier te delen met mensen die dezelfde interesse hebben, vrienden en familie. Dus tot een volgende reis!

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 10016

Voorgaande reizen:

15 April 2015 - 22 April 2015

Malta (mijn eerste reis in mijn uppie)

02 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Canada

Landen bezocht: